Monday, December 13, 2010

Syabas kena fikir pengguna air.

Oleh sallehfauzi

Adalah lebih baik Syarikat Bekalan Air Selangor yang membekalkan air di negeri Selangor dan Wilayah Perekutuan fikir semula, perbuatannya yang memeras pengguna, kerana kelakukan kejam itu akan merosakkan nama baik UMNO yang telah besusah payah menswastakan dahulu, supaya penduduk dan pengguna air mendapat menfaat baik.

Ketua pentadbir syarikat itu seorang anak felda sepatutnya tidak menjdi hati batu kepada kepentingan awam. Kerana air itu samalah juga pentingnya kepada manusia, sepeti juga anak felda itu diberi tempat hidup dalam felda supaya keluar dari perangkap miskin, tetapi bukan menjadi manusia kejam.

Sapapun akan sakit hati kepada perbuatan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) yang lawan taukeh, melawan dan menyaman kerajaan negeri, sedangkan hakikatnya Syabas yang patut bertanggungjawab supaya semua orang mendapat bekalan air bersih dan murah, dan bukan menaikkan harga air dan mengautkan keuntungan melampau.

Saya memang sokong betul tulisan dalam Malaysiakini yang menyoal kerja kerja zalim Syabas ini. Elok saya salin link tulisan itu http://www.malaysiakini.com/columns/149869
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.